Γράφει ο Τάκης Πουρναράκης
Στο νέο Volvo V40 σχεδόν όλα ρυθμίζονται με βάση τις επιθυμίες σας. Για παράδειγμα, ίσως ενοχλείστε από το αυτόματο κλείδωμα όλων των θυρών, οπότε μπορείτε να το ρυθμίσετε όπως θέλετε. Ενώ όλοι μας αγανακτούμε ψάχνοντας το κλειδί, στο V40 – χάρη στο σύστημα «Keyless Start & Drive» – ανοίγεις την πόρτα, μπαίνεις, βάζεις εμπρός τον κινητήρα, ξεκινάς, σταματάς, σβήνεις, πιέζεις την πετούγια στη θέση που κάποτε ήταν η οπή της κλειδαριάς, κλειδώνει …και φεύγεις.
Μπορείς να ρυθμίσεις τα ηλεκτρονικά όργανα του ταμπλό ανάλογα με τη διάθεση ή την αισθητική σου. Οι επιλογές Elegance, Eco και Performance καλύπτουν ευρύ φάσμα – η δική μας ήταν η Elegance που ταιριάζει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το ραντάρ ανίχνευσης του V40 «σκανάρει» τα όρια ταχύτητας και τα εμφανίζει κατ’ επιλογή στο ταμπλό ή απλώς εναποθέτει ένα κόκκινο στίγμα στο ταχύμετρο στην ένδειξη του νόμιμου ορίου.
Το εξελιγμένο σύστημα Lane Keeping Aid που λειτουργεί από τα 65 km/h μέχρι την τελική του αυτοκινήτου σε βοηθά να διατηρείς τη λωρίδα σου – ακραία και χωρίς να κρατάς το τιμόνι – διαμέσου μιας ροπής επαναφοράς που ασκείται. Εννοείται πως ρυθμίζεται, απενεργοποιείται ή ασκεί μόνο δόνηση στο τιμόνι ή μόνο ροπή επαναφοράς. Το σύστημα Collision Warning σε βοηθά να κρατάς αποστάσεις σε συνδυασμό με το Adaptive Cruise Control, ενώ ταυτόχρονα είναι έτοιμο να παρέμβει για να σώσει τον αφηρημένο διερχόμενο πεζό.
Τα αυτόματα φώτα ενεργοποιούνται ανάλογα με τη φωτεινότητα και αυτό ισχύει και για τη μεγάλη σκάλα. Το σύστημα αυτόματα όταν διαβάσει κόκκινα φώτα προπορευόμενου αυτοκινήτου – ή φώτα πορείας αντίθετα διερχόμενου – επιστρέφει στη μεσαία σκάλα και επανέρχεται στη μεγάλη όταν εξαλειφτεί το αίτιο. Αυτό γίνεται άψογα, όπως διαπιστώσαμε στην πράξη. Αν έχετε ταξιδέψει βράδυ με κακές καιρικές συνθήκες ξέρετε καλά ότι η κούραση εγκυμονεί κινδύνους, μόνο που το V40 και τα συστήματά του δεν κουράζονται.
Είναι πάντα εκεί να αναβοσβήσουν τα φώτα, να ρυθμίζουν την ταχύτητα των υαλοκαθαριστήρων, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, την πορεία, να κοιτούν στις τυφλές γωνίες (BLIS) και να επαγρυπνούν αν είστε κουρασμένος (DAC). Αν το διαγνώσουν σε επαναφέρουν σε επιφυλακή, όλα αυτά περιλαμβάνονται στο πακέτο driver support.
Στον δρόμο…
Πιθανόν αναρωτιέστε πώς τα βγάζει πέρα ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 lt των 115 PS με το αμάξωμα των 1.500 kg. «Περίφημα», είναι η απάντηση, χάρη στη ροπή των 27,0 kgm – αντίστοιχη 3λιτρου ατμοσφαιρικού! – και την άριστη κλιμάκωση του θετικού σε αίσθηση 6τάχυτου κιβωτίου. Με συνεχή χρήση κλιματισμού και αρκετή βιασύνη η κατανάλωση έμεινε πεισματικά κάτω από τα 7,0 lt / 100 km ή 10 ευρώ / 100 km. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα μηχανολογικό θαύμα – αν το δει κανείς σφαιρικά.
Η συμπεριφορά του V40 στον δρόμο είναι ασφαλής, η ανάρτηση, εκμεταλλευόμενη την ακαμψία του πλαισίου, ισιώνει / εξαφανίζει τα πάντα, ενώ ταυτόχρονα δεν γέρνει. Το τιμόνι (εννοείται πως ρυθμίζεται η αίσθησή του) πληροφορεί χωρίς να «φλυαρεί», ενώ η αφή ικανοποιείται από το πάχος της στεφάνης. Το V40 έχει απέναντί του αυτοκίνητα όπως η Mercedes A Class, η BMW σειρά 1 και η Alfa Romeo Giulietta.
Πιο ισχυρός ανταγωνισμός δεν γίνεται. Στέκεται επάξια, σε συγκεκριμένους τομείς μάλιστα όπως η ενεργητική ασφάλεια και η άνεση ταξιδιού πρωτεύει. Πριν από την τελική σας επιλογή πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτείτε μια έκθεση Volvo.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Κινητήρας: 1.560 cc
- Ισχύς: 115 PS / 3.600 rpm
- Ροπή: 27,3 kgm / 1.750
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ. (διατίθεται φυσικά και σε αυτόματο)
- Τελική ταχύτητα: 185 km/h
- Επιτάχυνση 0-100 km: 12,3 sec
- Μικτή κατανάλωση (ανά 100 km): 6,6 lt (δοκιμής)
- Εκπομπές CO2: 99 gr/km (κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο)
- Βάρος: 1.476 kg
- Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4369 / 1.802 / 1.445 mm
- Χώρος αποσκευών: 335 lt
- Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ ετησίως
- Τιμή: 23.400 ευρώ (21.970 με απόσυρση)